אבני בלימה

לרשותכם מגוון אבני בלימה לבלימת הרכב במיקום המיועד בחניה, הגברת הבטיחות ושמירת הסדר בחניון

מהן אבני בלימה

אבני בלימה מותקנות מעט לפני קצה החניה המסומנת לרכב ותפקידן לעצור את כלי הרכב בתוך החניה כך שלא ימשיך קדימה מידי ויפגע בקיר החניון או ברכב החונה ממול. אבני בלימה קיימות הן מגומי והן מבטון אך קיימת עדיפות משמעותית לאבני בלימה מגומי וכיום המעבר הוא לשימוש באבלי בלימה מגומי כאשר השם "אבן בלימה" הוא התזכורת היחידה לכך שבעבר הן היו עשויות מבטון יצוק.

יתרונות המוצר

  • מונע התנגשויות מיותרות של כלי הרכב בקירות החניון או בכלי רכב החונים ממול בחניה נגדית.
  • מונע סגירה של נתיבים להולכי רגל
  • מאפשר למגן תשתיות שונות של הבניין ומסייע להרחיק מהן את כלי הרכב.
  • מאפשר להגן על עמודי ברזל מפני פגיעה של כלי רכב.
  • גורם לכל כלי הרכב לחנות בחניון בצורה אחידה ואסתטית.
  • מונע בליטה של כלי רכב לתוך נתיב הנסיעה בחניון ובכך מגביר את הבטיחות.
  • מאפשר למקסם את שטח החניון.

 

דגמים של המוצר

קיימים שני דגמים של אבני בלימה: 

  • הדגם הראשון הוא באורך 1.83, מעוגן לקרקע בעזרת 6 (!) ברגים, המוצר עשוי מגומי קשיח ביציקה מאסיבית ומשקלו כ 17 ק"ג. זהו המוצר המאסיבי והאיכותי מסוגו הנמכר בישראל! למוצר מגוון יתרונות כגון עמידות מעולה, נראות טובה ואף החזרת אור המגבירה את הבטיחות בשעות החשיכה. תוכלו לקרוא עוד על המוצר בדף של מעצורי חניה>>
  • הדגם השני הוא באורך 60 ס"מ, אף הוא עשוי מיציקת גומי קשיח ועמיד. סוג זה של אבן בלימה הנקרה מעצור גלגל והוא מיועד לעצור גלגל אחד של הרכב. ההמלצה היא להשתמש בשני מעצורי גלגל, אחד לכל גלגל של הרכב, בכדי לבלום את הרכב בחניה. מידע נוסף אודות המוצר בדף בנושא מעצור גלגל לרכב >>

כיצד מתקינים אבני בלימה

אבן בלימה מותקנת בחניה בפרוייקט באשדוד
אבן בלימה מותקנת בחניה בפרוייקט באשדוד. לצורך קבלת טופס 4.

ההתקנה מתבצעת ע"י שלושה או שישה ברגים (בהתאם לדגם) המעוגנים היטב לרצפת החניה באופן כזה המטיל את כוחות הבלימה על הברגים ופחות על המוצר עצמו. באופן כזה תוכל אבן הבלימה למלא את תפקידה לאורך זמן במינימום שחיקה, גם כאשר מוטלים עליה עומסים גדולים. סדר הפעולות המומלץ:

  1. מקם את אבן הבלימה במקומה הרצוי. ניתן לבצע בדיקה ומיקום מדוייק של האבן ע"י הצבת הרכב במקום הרצוי בחניה וסימון המיקום המדוייק של אבן הבלימה.
  2. הוצא את הרכב מהחניב מבלי להזיז את אבן הבלימה ממקומה, וסמן את מיקומי החורים, באמצעות קידוח ברצפה דרך החורים שבמוצר. יש להקפיד בשלב זה שלא לפגוע במוצר ולא להזיז אותו. ניתן להיעזר ברגל לקיבוע האבן בעת הקידוח או לבקש עזרה מאדם נוסף. מומלץ להשתמש לצורך הסימון במקדח ארוך שקוטרו אינו עולה על 11 מ"מ.
  3. לאחר שכל החורים סומנו כראוי בצורה ברורה, יש להזיז את אבן הבלימה ולבצע את הקידוחים במלואם. במשטח בטון יש לקדוח בעזרת מקדח 11 מ"מ. במשטח אבן משתלבת או אספלט הקידוח יהיה בקוטר 16 מ"מ. חשוב לקדוח בזהירות מבלי לגרום נזק למשטח עצמו או לתשתיות.
  4. לאחר השלמת הקידוח, אם ההתקנה היא ע"ג בטון, יש לעגן את המוצר למשטח בעזרת ג'מבו כפול (לונג) 5/16. אם ההתקנה ע"ג אבן משתלבת או אספלט, יש להשתמש בדיבלים המסופקים עם המוצר ולאחר מכן להבריג את הברגים לצורך עיגון המוצר למשטח בצורה טובה.

ההתקנה פשוטה ואורכת דקות ספורות. אבן בלימה המותקנת כראוי תישאר במקומה ולא תזוז גם תחת עומסים גבוהים. ניתן להזמין את המוצר במשלוח ולהתקין באופן עצמאי או להזמין התקנה על ידי מתקין מקצועי.

בקצרה - מה היתרונות של אבני בלימה מגומי על פני בטון

  • אבני בלימה מגומי גמישות ואינן שבירות בעוד אבני בלימה מבטון נסדקות ונשברות לעיתים, בעיקר בקצוות.
  • מוצר הגומי בעל עמידות רבה לשחיקה, פגיה פיסית, כולל מכות מחלקי מתכת בתחתית הרכב וכו'.
  • אבני הגומי מגיעות בצבעים שחור וצהוב מחזיר אור הבולטים על רקע רצפת החניה ומגבירים את הבטיחות.
  • אבני בלימה מגומי זולות יותר לשינוע ולהתקנה. אין צורך להשתמש בכלים מכאניים כדי לפזרן בשטח.