ווי גרירה מסייעים לנו רבות בחיי היומיום, וכיום כל אחד יכול לעשות בהם שימוש
כיום, עם התפתחות הרכבים וטכנולוגיות הגרירה השונות, כל אחד יכול לחבר לרכבו וו גרירה ולעשות בו שימוש למטרות שונות. האפשרות לחבר עגלה נגררת לרכב מאפשר בעצם לרכוש ולעשות שימוש יום יומי ברכב קטן וצנוע וכאשר נדרש נפח הובלה גדול, להיעזר בעגלה המחוברת אד-הוק לאותו רכב. וו גרירה זה יכול לסייע לנו רבות, אולם חשוב לדעת כיצד יש להשתמש בו באופן בטיחותי בכדי להימנע מתאונות מיותרות .
אז אילו אמצעי בטיחות חשוב לנקוט כאשר אנו עושים שימוש בוו גרירה?
- שימוש בוו מתאים לרכב: כמעט כל רכב יכול להתקין וו גרירה. הוו צריך לעבור מבחן רישוי. בנוסף, ברשיון הרכב נרשם כי לרכב זה וו גרירה. יש לבצע את ההתקנה אצל מתקין מורשה ולחברו לנקודות המיועדות לכך בשלדת הרכב. בנוסף יש לשים לב כי בעת שהרכב והנגרר מועמסים בעומס המקסימאלי המותר, הוו וחלקי היצול של העגלה לא קרובים מידי לפני הכביש. במידה שהם קרובים, כל שיבוש קל בדרך או פס האטה יגרמו לשפשוף של וו הגרירה או של חלקי היצול השונים בכביש.
- חיבור נכון של שרשרת האבטחה לבסיס הוו: לכל וו גרירה שתי טבעות משני צידיו המיועדות לאבטחת העגלה ע"י שרשראות. שרשראות אלה מיועדות לאבטח את העגלה במידה שהיצול משתחרר מהוו ומטרתן למנוע היפרדות מוחלטת של העגלה מהגורר. חובה לאבטח את העגלה לוו באמצעות שרשראות אלה לפני היציאה לדרך.
- העמסת מטען על פי המותר בחוק ופיזורו באופן נכון על גבי הנגרר: וו הגרירה לרכב פרטי או מסחרי הינו רק חלק אחד מכלל הכלים בהם אנו עושים שימוש בעת העברת מטענים, וחשוב לדעת להתאים בין כל חלקי המערכת. אחד החלקים החשובים ביותר הינו כמובן המטען, אשר אותו נרצה להעביר בצורה אשר תשמור עליו ולא תסכן אותנו. בכדי לעשות זאת, עלינו להעמיס על הוו את משקל המטען המותר, ולא לחרוג ממנו. יש לפזר את המשקל על הנגרר כך שעיקר העומס יוטל על הסרנים ולא על וו הגרירה ועל הסרן האחורי של הגורר. העמסת משקל יתר על הסרן האחורי של הגורר בשל פיזור לא נכון של המשקל תביא לפגיעה חמורה בהיגוי והנה מסוכנת מאוד ולא בטיחותית.
- חיבור המטען בצורה טובה: כאשר אנו עושים שימוש בוו גרירה, חשוב שנוודא כי המטען והעגלה מחוברים אליו היטב משתי סיבות- ראשית, נרצה להימנע ממצב בו המטען או העגלה כולה מתנתקים מוו הגרירה ואנו מאבדים עליהם שליטה במהלך הנסיעה. שנית, חיבור נכון של המטען חשוב לשם שמירה על שליטה עליו בזמן הנהיגה, ובכדי שנוכל לתמרן את תנועת המטען בזמן הנסיעה חשוב שנוודא חיבור נכון וחזק שלו לוו.
- נסיעה במהירות המותרת: נסיעה במהירות מותרת אינה חשובה רק לשמירה על בטיחותנו, אלא גם לשמירה על הוו, העגלה והמטען. המהירות המותרת לנסיעה עם מטען אינה כמו המהירות המותרת לנסיעה ברכב פרטי ריק, וחשוב לברר את המהירות המקסימאלית המותרת לנהיגה כאשר מחובר מטען לוו ולהקפיד שלא לחרוג ממנה בכדי למנוע איבוד שליטה על הרכב. חשוב להבין כי סטיה מהנתיב עם רכב עמוס כתוצאה מנסיעה במהירות גבוהה אינה ניתנת לתיקון בקלות. מערכות שונות למניעת סטיה מנתיב מתריעות בפני הנהג בעזרת צפצוף. הנהג מצידו מבצע תיקון זריז והרכב חוזר למסלולו. באשר מדובר ברכב עמוס אליו מחוברת עגלה עמוסה, תיקון טבעי וזריז של הנהג כתגובה לצפצוף של המערכת, עלול להוביל לאיבוד שליטה ולהתהפכות הרכב. לפיכך חשוב להדגיש כי ברכב הגורר עגלה עמוסה יש לשמור לא לעבור את מהירות הנסיעה המותרת עבור הרכב בגרירה.
שמירה על כללים פשוטים אלו מורידה משמעותית את הסיכוי לתאונות
כל אחד יכול לעשות שימוש בווי גרירה, אולם חשוב לשמור על כללי הבטיחות המתאימים בנושא בכדי למנוע פגיעה בנו, במטען שלנו או במשתמשים אחרים בדרך בעת השימוש בהם.